 Referanser
|
Referanser
- User Centered Program Design, Børre Stenseth, 1999
Beskrivelse av en metodisk angrepsvinkel til design av pedagogisk
programvare.
http://www.ia.hiof.no/~borres/marketmet/"
- Pedagogy and technology, Børre Stenseth, 1999
En artikkel som forsøker å se utviklingen av pedagogisk tenkning i lys av den teknologiske utviklingen.
http://www.ia.hiof.no/~borres/pedtech/
- Digital Portfolios a Tool for Construction, Self-reflection, and Sharing of Knowledge
, Håkon Tolsby, 1999
http://www.hum.auc.dk/~hakont/papers/portfolios.htm
- Brukerorientert Programvare, Ivar Minken og Børre Stenseth,
Nasjonalt læremiddelsenter 1998, ISBN 82-7726-507-7
- Idun er en videreføring av den Nordiske organisasjonen som organiserte mye av det nordiske samarbeidet
omkring utvikling av pedagogisk programvare. Se
http://sofie.tic.dk/projekt/idun/
- Flyt teorien. Introdusert av Mihaly Csikszentmihalyi,
se f.eks. http://www.flownetwork.com/emporium.htm
for en oversikt.
- Lokal og intranett, et kurs ved Avdeling for informatikk og automatisering,
Høgskolen i Østfold.
Faglærers sider for kurset: http://donau.hiof.no/intranet/
- IT for regional utvikling og livskvalitet, et Interreg prosjekt.
http://learning.kau.se/ .. under arbeid.
- Dewey John (1915): Democracy and Education. An introduction to the Philosophy of Education. The Free Press. ISBN 0-684-83631-9.
- Dewey John (1938): Experience and Education, Kappa Delta Pi
- Illeris Knud (1981): Modkvalifiseringens pædagogik - problemorientering. Deltagerstyring og eksemplarisk indlæring. Unge Pædagoger. ISBN 87-87400-44-8.
- Illeris Knud (1999): Læring - aktuell læringsteori i spenningsfeltet mellom Piaget, Freud og Marx. Gyledndal. ISBN 82-417-1215-4
- Kolb, David A (1983): Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development, Prentice Hall; ISBN: 0-132-952-610.
- Centre for Curriculum Transfer and Technology: Evaluering av programmer for levering av nettbaserte kurs
http://www.ctt.bc.ca/landonline/
- Gibson James J.(1979): The Ecological Approach to Visual Perception, Hilsdale, ISBN 0-89859-959-8
- Clark Herbert H. (1996): Using language, Cambridge university press. ISBN 0-521-561-582
- Fjuk, A & Dirckinck-Holmfeld, L (1999): Articulation of Actions in Distributed Collaborative Learning, in Scandinavian Journal of Information Systems,
- Vygotsky, L. (1930/1978): Mind in Society, Cambridge, MA. ISBN: 0674576292
- Wenger E. (1998): Communities of practice. Cambridge university press 1998, ISBN: 0521430178

|